Vad kan man säga....
....ja vad kan man säga....om den senaste tiden.
Det har verkligen varit en berg och dal bana på hemmaplan. Och även om jag och Pim inte separerar så är det ändå så att hon behöver tid för sig själv. Vilket hon ska få vad det lider....
Men det som framförallt varit jobbigt har varit att man samtidigt fått lunginflammation, och sen inte orkat jobba så bra.
Och det på vår mest hektiska tid på året.
Den här tiden mellan september till december är den mest hektiska och pådrivande tiden vi har på mitt jobb. Avtal ska vara klara. Kunder ska hinna höra av sig innan tiden för avtalen är slut, vilket inte alltid hinns med i deras budgetarbeten.
Kommuner, landsting, små och stora företag ska alla samtidigt kunna gå igenom varje produkt som är på väg att löpa ut i sin support. Få nya priser, göra om i avtal. Och framförallt be om hjälp i många tekniska ärenden, som en stackare på avtalsavdelningen inte har koll på.
Ändå har vi fullt ansvar för alla de kunder vi ser över. Inom många olika områden (HP, IBM, Cisco) och det är också så att vi har egna budgetar som måste nås.
Nu kanske det låter som jag klagar....nä inte över mitt jobb. Det har bara kännts som att det var "onödigt" att det blev sjukdom och problem på hemmaplan just i denna period.
Men vem kan egentligen planera sånt här. ingen så klart.
Nåja....jag ska fortsätta min resa genom höstrusket. Förhoppningsvis så lättar saker och ting upp inom kort....
Det har verkligen varit en berg och dal bana på hemmaplan. Och även om jag och Pim inte separerar så är det ändå så att hon behöver tid för sig själv. Vilket hon ska få vad det lider....
Men det som framförallt varit jobbigt har varit att man samtidigt fått lunginflammation, och sen inte orkat jobba så bra.
Och det på vår mest hektiska tid på året.
Den här tiden mellan september till december är den mest hektiska och pådrivande tiden vi har på mitt jobb. Avtal ska vara klara. Kunder ska hinna höra av sig innan tiden för avtalen är slut, vilket inte alltid hinns med i deras budgetarbeten.
Kommuner, landsting, små och stora företag ska alla samtidigt kunna gå igenom varje produkt som är på väg att löpa ut i sin support. Få nya priser, göra om i avtal. Och framförallt be om hjälp i många tekniska ärenden, som en stackare på avtalsavdelningen inte har koll på.
Ändå har vi fullt ansvar för alla de kunder vi ser över. Inom många olika områden (HP, IBM, Cisco) och det är också så att vi har egna budgetar som måste nås.
Nu kanske det låter som jag klagar....nä inte över mitt jobb. Det har bara kännts som att det var "onödigt" att det blev sjukdom och problem på hemmaplan just i denna period.
Men vem kan egentligen planera sånt här. ingen så klart.
Nåja....jag ska fortsätta min resa genom höstrusket. Förhoppningsvis så lättar saker och ting upp inom kort....